Algemene voorwaarden

Inhoudsopgave

Artikel 1 – Definities

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Artikel 3 – Toepasselijkheid Artikel 4 – Het aanbod Artikel 5 – De overeenkomst Artikel 6 – Herroepingsrecht

 

Artikel 9 – De prijs

Artikel 10 – Conformiteit en garantie

Artikel 11 – Levering en uitvoering

Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Artikel 13 – Betaling

Artikel 14 – Klachtenregeling

Artikel 15 – Geschillen

Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

 

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
  2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van

beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;

  1. Dag: kalenderdag;
  2. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
  3. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
  4. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
  5. Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die de ondernemer ter

beschikking stelt die een consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht.

  1. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
  2. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een

door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;

  1. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn
  2. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de

 

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Oervrouw magazine

E-mailadres: redactie@oervrouwmagazine.nl KvK-nummer: 83041818

BTW-identificatienummer: NL003768248B48

 

 

Artikel 3 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld via de website. Op verzoek van de consument kunnen wij dit bestand zo spoedig mogelijk kosteloos toezenden via e-mail.
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
  4. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene
  5. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

 

Artikel 4 – Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod
  2. Het aanbod is De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
  3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
  4. Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de
  5. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.
  6. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:

de prijs inclusief belastingen;

de eventuele kosten van verzending;

de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;

het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;

de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;   de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn

waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;

de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;

of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke deze voor de consument te raadplegen is;

de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;

de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;

de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en

de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.

 

 

Artikel 5 – De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het Zolang de overeenkomst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;

de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;

de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;

de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;

de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.

  1. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
  2. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende

 

Artikel 6 – Herroepingsrecht

  1. Het Oervrouw magazine valt niet onder het herroepingsrecht, het valt onder kranten en tijdschriften en is een wettelijke uitzondering. Het herroepingsrecht is dan ook niet van toepassing. De verkoop is hiermee na succesvolle betaling definitief.

 

  1. Echter: bij de abonnementen op het Oervrouw magazine geldt wel het herroepingsrecht van Abonnementenland. Wilt u opzeggen? Neem dan binnen de wettelijke termijn contact op met Abonnementenland (zie Algemene Voorwaarden voor abonnees)

 

  1. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst te ontbinden gedurende 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht voor de diensten, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer via e-mail.
  1. Bij levering van producten en/of diensten van andere ondernemers via de website van Oervrouw geldt het herroepingsrecht van die desbetreffende ondernemer. Oervrouw magazine is hiervoor alleen een tussenpersoon en niet verantwoordelijk. Neem voor informatie over dit herroepingsrecht contact op met die ondernemer.

 

Artikel 7 – De prijs

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
  2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod
  3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of
  4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en: deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
  5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief
  6. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.

 

Artikel 10 – Conformiteit en garantie

 

  1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of
  2. De garantie geldt niet indien:

de consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;

de geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;

 

Artikel 11 – Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
  3. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan zo snel mogelijk van ons een bericht via e-mail. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te De consument heeft geen recht op een schadevergoeding.
  4. Alle levertermijnen zijn Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding. Wij proberen ons aan de genoemde levertijden te houden, anders ontvangt u hierover zo snel mogelijk een e-mail.
  5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te Hierover wordt u zo snel mogelijk per mail op de hoogte gebracht.
  6. Oervrouw magazine levering en uitvoering: het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de Voor beschadigingen of vermissingen neem contact op. Pakketjes die niet door de brievenbus passen verzenden wij altijd verzekerd.
  7. Andere fysieke producten uit de webshop van andere maaksters: het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij die ondernemer tot het moment van bezorging aan de Neem voor beschadigingen of vermissingen contact op met de desbetreffende ondernemer (contacgegevens vindt u op de website).

 

Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging

  1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één
  2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten: te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een

bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;

tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;

altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.

Verlenging

  1. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
  2. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijdis aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  3. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en
  4. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of

Duur

  1. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur

 

Artikel 13 – Betaling

  1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
  2. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te
  3. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te

 

Artikel 14 – Klachtenregeling

  1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 2 maanden volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft
  3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
  5. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door Stichting WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaald dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform.
  6. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
  7. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of

 

Artikel 15 – Geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het
  2. Het Weens Koopverdrag is niet van

 

Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

Agemene voorwaarden voor de abonnee

Inhoudsopgave:

Artikel 1 – Duur gebruikersrecht

Artikel 2 – Rechten en plichten Wilde Vrouw magazine Artikel 3 – Rechten en plichten Abonnee

Artikel 4 – Betaling

Artikel 5 – Privacy en Algemene Verordening Gegevensbescherming Artikel 6 – Aansprakelijkheid

Artikel 7 – Overige bepalingen

 

Artikel 1 – Duur gebruikersrecht

  • Het abonnement geldt voor de aangegeven periode, duidelijk weergegeven op de Er is geen restitutie mogelijk.
  • De overeenkomst wordt stilzwijgend verlengd tot het moment van opzegging door abonnee, tenzij anders wordt vermeld in de Opzegging dient ten minste 7 kalenderdagen voor aanvang van de nieuwe periode plaats te vinden en kan uitsluitend schriftelijk of via de email.
  • Bij automatische verlenging wordt het Abonnement omgezet in een Abonnement voor onbepaalde Opzegging van het abonnement na automatische verlenging kan met inachtneming van een opzegtermijn van een maand. Opzeggen kan via de contactpagina.
  • Oervrouw magazine en abonnee zijn bevoegd de overeenkomst met onmiddellijke ingang  zonder  nadere  ingebrekestelling  of  rechterlijke tussenkomst schriftelijk of per e-mail te ontbinden en zonder daarbij gehouden te zijn tot enige vergoeding van kosten of schade in de volgende gevallen; (a) indien de andere partij haar faillissement aanvraagt of in staat van faillissement wordt verklaard; (b) Abonnee (voorlopige) surseance van betaling aanvraagt of hem (voorlopige) surseance van betaling wordt verleend; (c) Abonnee onder curatele of bewind is gesteld; (d) dan wel Oervrouw magazine haar activiteiten staakt of liquideert.
  • Ongeacht het overige bepaalde in deze overeenkomst zullen de volgende verplichtingen na het einde van deze overeenkomst doorlopen: (a) openstaande betalingen; (b) intellectuele eigendomsrechten; (c) aansprakelijkheid.

Artikel 2 – Rechten en plichten Oervrouw

  • Oervrouw magazine spant zich in om de diensten continu ter beschikking te stellen, maar garandeert niet dat de diensten te allen tijde beschikbaar
  • Oervrouw magazine is gerechtigd om  welke  reden  dan  ook  het Abonnement op ieder moment te In dat geval is zij na stopzetting niet verplicht nog enige levering uit te voeren. De Abonnee heeft in dat geval recht op restitutie van het vooruitbetaalde abonnementsgeld ter zake van de niet ontvangen edities van het magazine.

 

Artikel 2 – Rechten en plichten abonnee

  • Abonnee heeft de mogelijkheid om binnen een termijn  van  14  dagen  na ontvangst  van  het  eerste  tijdschrift   van   het   abonnement   (de herroepingstermijn) de overeenkomst zonder opgaaf van redenen te
  • Abonnee kan gebruik maken van het herroepingsrecht, door binnen de hiervoor onder 1 genoemde  termijn  contact  op  te  nemen  met  de klantenservice en daarbij kenbaar te maken dat abonnee  gebruik  wenst  te maken van haar  herroepingsrecht.  Als  abonnee  overgaat  tot  herroeping, ontvangt deze hiervan een bevestiging per email of post.
  • Als abonnee een abonnement herroept, dan dient abonnee de reeds ontvangen tijdschriften binnen 14 dagen na de dag waarop de herroeping is ingeroepen terug te sturen naar Oervrouw
  • In het geval abonnee gebruik maakt  van  diens  herroepingsrecht,  ontvangt deze het door haar reeds betaalde abonnementsgeld binnen 14 dagen  retour, waarbij Oervrouw magazine zich het recht voorbehoudt te wachten  met terugbetaling tot het moment waarop de tijdschriften retour zijn

 

Artikel 4 – Betaling

  • De abonnementskosten (de vergoeding) wordt voorafgaande aan de periode
  • Betaling van de vergoeding dient te geschieden uiterlijk binnen 14 dagen na factuurdatum wanneer geen  gebruikt  wordt  gemaakt  van  een  betaalmethode op basis van directe overboeking (iDeal, Bancontact, Creditcard )
  • Oervrouw magazine heeft te allen tijde het recht gehele of gedeeltelijke vooruitbetaling te vorderen en/of op andere wijze voor betaling zekerheid te
  • Onverminderd haar overige rechten op grond van de wet of de Overeenkomst, is Oervrouw magazine bij gebreke van tijdige betaling gerechtigd de dienst op te schorten zonder jegens abonnee tot enige vergoeding van kosten of schade gehouden te
  • Indien de abonnee de verschuldigde bedragen niet  binnen  de overeengekomen termijn betaalt, zal abonnee over het openstaande bedrag de wettelijke rente verschuldigd Indien Abonnee  na  ingebrekestelling  nalatig blijft de vordering te voldoen, kan de vordering uit handen worden gegeven, in welk geval Abonnee naast  het  dan  verschuldigde  totale  bedrag  tevens gehouden zal zijn tot volledige vergoeding  van  buitengerechtelijke  en gerechtelijke  kosten,  waaronder  alle  kosten  berekend  door  externe deskundigen naast de in rechte vastgestelde kosten, verband houdende met de inning van deze vordering of van  rechtsuitoefening  anderszins,  waarvan  de hoogte wordt bepaald op minimaal 15% van  het  totale  bedrag  met  een minimum van € 75,-.
  • Abonnee dient indien hij voornemens is de automatische/eenmalige incasso bij de bank te storneren eerst in overleg te treden met Oervrouw
  • Indien abonnee het niet eens is met een afschrijving van zijn rekening/creditcard kan abonnee contact opnemen via de contactpagina op de Licentienemer krijgt  dan  binnen  15  werkdagen  een  inhoudelijke reactie van Oervrouw magazine. Indien het geschil van abonnee gegrond wordt bevonden, wordt het geïncasseerde bedrag zo  spoedig  mogelijk  teruggeboekt naar de rekening waarvan het is afgeschreven.
  • Het is niet toegestaan het abonnement tussentijds op  te  zeggen  en  als gevolg daarvan reeds betaalde bedragen terug te Na het einde van de abonnementsperiode is het mogelijk om het abonnement, zonder kosten, stop te zetten.

 

Artikel 5 – Privacy en Algemene Verordening Gegevensbescherming

5.1 Oervrouw magazine respecteert  de  privacy  van  haar  abonnees.  De verwerking van de gegevens van  de  abonnees  geschiedt  in overeenstemming met de wet Algemene Verordening Gegevensbescherming. Zie  ook  ons privacybeleid.

 

 

Artikel 6 – Aansprakelijkheid

  • Oervrouw magazine is niet aansprakelijk voor wat een abonnee wel of niet doet aan de hand van de gegeven
  • Oervrouw magazine is niet aansprakelijk voor directe of indirecte schade of gevolgschade als gevolg van de gegeven
  • De abonnee is zelf verantwoordelijk voor wat zij met de inhoud van magazine doet, de keuzes die zij maakt, hoe zij informatie toepast en wat zij wel of niet met adviezen
  • Alle informatie in het Oervrouw magazine is algemeen van aard en is nooit een persoonlijk advies.
  • Oervrouw magazine is niet aansprakelijk  voor  fouten  in  producten  of diensten die je bij derden koopt, ongeacht of dit naar aanleiding van een artikel of benoeming in het Oervrouw magazine is of

 

Artikel 7 – Overige bepalingen

7.1 Als een bepaling uit  deze  Voorwaarden  ongeldig  blijkt  te  zijn,  blijven  de overige bepalingen onverminderd van kracht. De ongeldige bepaling wordt dan vervangen  door  een  geldige  bepaling  die  zoveel  mogelijk  aansluit  bij  de bedoeling van de ongeldige bepaling.